Ochrana komunikačných portov Aplikovaná ochrana by nemala mať žiaden negatívny vplyv na prevádzku štandardných služieb.
Pravidelne sa stretávame s pokusmi neznámych útočníkov, ktorí hľadajú rôzne zraniteľnosti (zariadení, systémov) a snažia sa ich zneužiť. Pokúšajú sa o automatický prienik, získanie dát, či o prípravu pôdy pre prípadný iný užšie zameraný útok.
Z bezpečnostných dôvodov a v záujme ochrany integrity siete a prevádzky nami poskytovaných služieb chránime komunikačné porty formou obmedzenia komunikácie pri službách prístupu do internetu nasledovne:
Protokol: komunikačný port | Smer od zákazníka / k zákazníkovi | Poznámka |
---|---|---|
TCP:22 | k zákaznikovi | SSH |
TCP:23 | k zákaznikovi | Telnet |
TCP:25 | od zákazníka | SMTP |
UDP:53 | k zákaznikovi | DNS |
TCP/UDP:80 | k zákaznikovi | HTTP *1 |
TCP/UDP:137,138,139 | obidva smery | Netbios |
TCP/UDP:443 | k zákaznikovi | HTTPS *1 |
UDP:1900 | obidva smery | UPnP |
TCP/UDP:7547 | obidva smery | Management Protocol (CWMP) |
TCP:8291 | k zákaznikovi | Winbox |
TCP:10000 | k zákaznikovi | rezervovaný port |
TCP:10001 | k zákaznikovi | UniFi device discovery |
*1 Ochranu portu v dotknutých smeroch je možné na základe žiadosti individuálne vypnúť.
Riešime tým primárne ochranu zákazníka pred známym zneužívaním týchto portov, ktoré má za cieľ poškodiť zákazníkom.
V prípade akýchkoľvek problémov s komunikáciou na vyššie uvedených portoch nás kontaktujte prostredníctvom ticketu v ticketovom systéme zákazníckej zóny, e-mailom na adrese hotline@flexi.sk alebo na bezplatnej telefónnej linke technickej podpory 0800601116.